Start before you're ready

Start before you're ready

Start before you're ready...

Start before you’re ready, daar wil ik het in de eerste blog op deze website even over hebben.
Want ja, ik durf dat.
Ik durf iets lanceren voor het helemaal tot in de puntjes is uitgewerkt.
Neem nou mijn website. 
www.detekstbewerker.be
Die is verre van af.
En toch ben ik er al best blij mee.
Het voelt zo goed, het voelt echt Lies.

Lies die het zalig vindt om op haar zolderkantoor te schrijven voor ondernemingen.
Lies die het heerlijk vindt om teksten van haar klanten te verfijnen zonder dat hun eigenheid en boodschap verandert.
Lies die gevraagd wordt naar haar ideeën over de businessplannen van haar klanten.
Lies die (online) trainingen geeft aan het beste publiek van de wereld, ondernemers.
Lies die warm wordt van anderen te inspireren.
Lies die met een microfoon in de hand en nog liefst op een podium 😉zich op haar best voelt.
Lies die meedenkt met iedereen die op haar pad komt. 

Moet elke tekst perfect zijn?
Neen.
Moet elke tekst google-proof zijn?
Neen.

Wat moet wel?
Zorgen dat jouw boodschap past bij jouw bedrijf, bij wie jij bent.

En moet je je daarom helemaal blootgeven?
Neen.

Zorg dat jouw waarden tussen de lijntjes te lezen zijn.

Ben jij enthousiast?
Zorg dan dat jouw enthousiasme ‘voelbaar’ is.
Ben je even het noorden kwijt?
Deel dat dan. Wedden dat hulp om de hoek ligt?
Wees jezelf.

En dat kan perfect helemaal anders zijn dan wat marketingcoaches prediken.
Op een bepaald moment wordt de toon waarop je communiceert zo eigen dat schrijven peanuts wordt. 

Of…  je schakelt een copywriter in waarmee je op lange termijn wil samenwerken.
Want dat zijn de beste 😉
Copywriters die jou willen leren kennen en mee met jou de toon zoeken waarop je wil communiceren én die consequent in die toon schrijven.
Ze kunnen dat enkel wanneer ze mogen deel uitmaken van jouw team, wanneer jij ze betrekt in jouw bedrijf.
Geen schrijfmachines die teksten van 1000 woorden aanleveren met 5 zoekwoorden omdat de webdesigner dat aangaf.
Wel copywriters die met net voldoende woorden jouw boodschap verwoorden én ervoor zorgen dat die ook gelezen wordt.
En dat kan enkel wanneer je ze verschillende schrijfopdrachten geeft waarmee ze stap voor stap meer jouw bedrijf, jouw stem zijn.

Blij dat ik zo al verschillende klanten heb.
Zij betrekken me bij alles wat ze de wereld willen insturen.
Ik mag meedenken.
En hoe langer ik voor hen werk, hoe minder briefing ik nodig heb.

Heerlijk.

Voel ik me soms een schrijfmachine?
Ja. Bij de opdrachten die ik doorkrijg van marketingbureaus en waar ik geen contact heb met hun klant.
Soms vlot het, soms minder…
Evident is het zeker niet.

Misschien is het daarom ook dat mijn eigen klanten altijd zo snel bediend worden en anderen die via via bij mij komen iets minder snel… (Maar ook op tijd hoor 😉)

Ik ben een copywriter die 7 jaar geleden mijn ondernemingsnummer aanvroeg en die hier al 4 jaar fulltime mee aan de slag kan.
Wist ik in januari 2017 helemaal wat ik ging doen?
Neen.
Ik herinner mij mijn eerste klant nog goed.
Help 😉 (dat verhaal is voor een andere keer)

Start before you’re ready is een van mijn motto’s.
Hiermee startte ik deze blog.

Maar ik ben precies wat afgeweken…

Be yourself…
Dat wou ik jou eigenlijk vertellen.