Goede webteksten?

Waarom samenwerken met een copywriter voor de teksten op jouw website?

23/04/2020 - 11:11

Ik hoor je al denken …
Een copywriter? Wat weet die van mijn business?
Ik ken mijn bedrijf het best, dus ik kan er dan ook beter zelf over schrijven.
Ik kan dat allemaal wel zelf.

Niet?

Denk hier dan eens over na.

Hoe lang blijf jij hangen op een website?
Waarschijnlijk maar enkele seconden.
Wanneer blijf je echt plakken?
Als de tekst jou blijft boeien.

Jouw website is jouw adreskaartje, jouw ster aan de internethemel.
Jouw bedrijf moet stralen en aantrekkelijk zijn.

Jij bent een expert in jouw vak, dat staat vast.
Maar kan jij jouw boodschap echt goed verwoorden?

Kan jij de bezoekers van jouw website …

  • boeien en hen laten doorklikken naar andere pagina’s?
  • overtuigen om zich in te schrijven op jouw nieuwsbrief?
  • overtuigen om jouw e-book te downloaden?
  • overtuigen om jou te bellen?
  • artikels uit jouw webshop laten kopen?
  • … ?

Ja?
Dan hoef je niet verder te lezen.

Neen?
Neem dan nog even de tijd voor je weg klikt.


3 redenen om de teksten van jouw website aan een copywriter toe te vertrouwen

1. Jij hebt geen tijd

Altijd een goede reden om anderen in te schakelen.
Goede content bedenken doe je niet in een paar minuten.
Die tijd kan jij niet gebruiken om jouw businessactiviteit uit te voeren.
Do what you love and love what you do, is mijn motto.
Dus huur een copywriter in, zij houden van schrijven en goede content bedenken.
En zo kan jij verder doen met wat jij graag doet.

2. Schrijven voor internet is anders

Misschien ben je wel een heel goede schrijver en schreef je al schriften vol.
Toch is schrijven voor internet anders.
Lezen op een scherm is trouwens ook anders dan lezen op papier.
Een artikel schrijven of een essay is niet hetzelfde dan schrijven voor een website.
In de online wereld is less altijd more.
Jij houdt van jouw job en van jouw business. Dus wil je daar ook uitgebreid over vertellen.
Vaak té uitgebreid.
Durf jij in je tekst schrappen?
Een copywriter wel.
Zij bekijkt jouw business objectief, ze focust op de voordelen van de klant en durft hun pijn benoemen.
Een copywriter weet welke woorden werken en welke niet. Ze denkt in de plaats van de mensen die googelen.
Zij heeft hier echt ervaring in.
En jij niet, vermoed ik.

3. Strategie

Mensen houden van verhalen.
Alles wat je schrijft moet samenhangen, moet passen in jouw verhaal.
Ook moet jouw website de bezoekers laten doen wat jij verlangt.

  • Wil je dat ze jouw winkel bezoeken?
  • Wil je dat ze hun gegevens achterlaten?
  • Wil je dat ze jou contacteren?
  • ...

Bepaal dus je doel en zorg dat de teksten dit doel bereiken, meer niet.
Al eens gedacht hoe vaak je weg klikt van een website omdat je niet vindt waar je naar op zoek was?

Professionele schrijvers weten welke content voor jouw bedrijf werkt en welke niet.
Zij weten hoe ze de bezoekers overtuigen om op de call to action te klikken.

Zoek je een copywriter?
Wil je even horen of er een klik is met de tekstbewerker?
Laat dan hier je gegevens achter.
We zoeken een moment uit waar we mekaar wat beter kunnen leren kennen.

(Dank aan Jenny Kanevsky, een copywriter uit Texas die me inspireerde met haar blog op LinkedIn)

Op zoek naar een copywriter voor jouw website?

Contacteer de tekstbewerker