Waarom moet je als bedrijf bloggen?

Waarom moet je als bedrijf bloggen?

30/07/2018 - 15:24

Een blog is een gepubliceerd artikel op je website waarin je waardevolle content of informatie meegeeft aan de lezer. Als bedrijf moet je zorgen dat je een blogpagina op je website hebt.

5 redenen om een blogpagina te starten

1. Google houdt van blogs

Als je regelmatig blogt, dan leeft jouw website.
Gebruik je dan nog eens de juiste zoekwoorden in je blog, dan heb je veel kans dat jouw blog goed scoort in de zoekmachine.
Zorg dat je de surfer naar jouw website krijgt.
Leest hij jouw blog, dan klikt hij misschien wel door naar de andere pagina’s op de website.
Een blog zorgt echt voor meer verkeer naar je website.

2. In een blog toon je jouw expertise

Door over de juiste onderwerpen te schrijven, toon je wat je waard bent en laat je zien dat je echt wel weet waarmee je bezig bent.

Enkele voorbeelden van interessante actuele blogonderwerpen:

  • tuinaannemer: welke planten overleven een heel droog zomerseizoen?
  • garagist: waarop je moet letten als je een verre autovakantie plant?
  • apotheek: welke medicatie moet je zeker meenemen op reis?
  • schoonheidsinstituut: Hoe belangrijk is een hoge beschermingsfactor bij de aankoop van zonneproducten?
  • zwembadbouwer: hoe onderhoud je het best je zwembad?
  • IT-specialist: wat betaal je aan roamingkosten op vakantie?

De lezer zoekt constant informatie op google.
Zorg dat jouw blog in het oog springt en dat ze jouw informatie onthouden.
Vroeg of laat keert die bezoeker terug naar je website en wie weet wordt hij dan wel klant.

3. In een blog maak je het onderscheid

Wees anders dan je collega’s of concurrenten.
Geef net dat tikkeltje meer.
Zet de lezer aan het denken.
Houd de lezer op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen in jouw vakgebied en vertel wat ze nog niet wisten.
Zorg dat jij de inspiratiebron bent voor jouw doelgroep.
Je kan nooit teveel informatie geven, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

4. In een blog leren ze jou en jouw bedrijf kennen

In een blog praat je tegen de lezer, jouw klant of jouw mogelijke klant.
Vertel over een werkdag, over je medewerkers, een anekdote.
Laat jezelf en je organisatie of onderneming zien.
Zorg dat ze jou leren kennen.

5. Een blog zorgt voor verkeer naar je website

Je kan de blog delen op social media. Zo krijg je meer bezoekers naar je website.
En als je een call tot action op het einde van je blog schrijft met een link naar jouw diensten, dan heb je er misschien wel een nieuwe klant bij.
Jouw blog moet ‘blijven hangen’ bij de lezer.
Zo onthoudt de lezer jouw bedrijf vast en zeker.

MAAR

Gewoon een blogpagina op je website zetten en er een blog op plaatsen is niet genoeg.
Je moet regelmatig bloggen, minstens 1 keer per maand.
De informatie moet echt een meerwaarde zijn voor de lezer én de lezer tot op het einde blijven boeien.

Bloggen vraagt een engagement.

  • Ofwel schrijf je zelf de blog, waarschijnlijk na de werkuren omdat je er anders geen tijd voor hebt.
  • Ofwel laat je een medewerker met een vlotte pen deze blog schrijven, maar dan kan die ondertussen uiteraard geen andere zaken voor je bedrijf doen. Op deze manier kost de maandelijkse blog jou wel veel.
  • Ofwel schakel je hiervoor een externe partij in die hier bedreven in is. De blog is dan een kost die je gewoon kan inbrengen.

De tekstbewerker helpt jou bij het bloggen.
We zitten even samen en zoeken naar blogonderwerpen.
Ik stel een blogplan op.
Jij bezorgt me de informatie en het bloggen kan beginnen.

Speciaal voor ondernemingen heb ik BLOGPAKKETTEN uitgewerkt.
Jij kiest voor 12 blogs of 24 blogs per jaar al dan niet in combinatie met social media en heel veel extra's.

Interesse?

Bel me op 0475 71 18 69 of mail naar lies@detekstbewerker.be
Ik kom graag naar jouw bedrijf. Zo kan ik me onmiddellijk inleven.
Samen bekijken we dan hoe jouw bedrijf met blogs meer zichtbaarheid kan krijgen
.

Reacties

 

Hulp nodig bij het bloggen?

Contacteer de tekstbewerker